Tuesday, October 25, 2011

twisted tongue_me

Salam..
Izinkan saya gelak sebelum meneruskan post ni...
Muahahaha..kahkahkah...ehehehe..
Ok dah cukup.
Hehe, sebenarnya its my bad habit, selalu tersasul semasa bercakap.
Tak kisah lah, semasa cakap dengan diri sendiri, dengan kengkawan, dengan pengajar, dengan doktor, atau depan sesapa aje lah.
Mesti akan tersasul. Tapi bukan lah setiap masa, cuma bila terlebih excited ke, gemuruh ke, atau masa tengah blurr. 
Jadi macam slurred of speech plak. Ehehe..
Its not that, I've taken drugs or what, bukan! Tapi jadi macam kebiasaan plak.

Contohnya 1st: 
kejadian masa dalam kelas, hari tu hari presentation mengenai penjagaan kaki bagi pesakit Diabetes Mellitus. Saya punya lah excited bagi talk sampai tersasul cakap " sila potong kaki dengan cara melintang mengikut bentuk kuku" 
Perasan tak? Sepatutnya " sila potong kuku kaki dengan cara melintang mengikut bentuk kuku" 
Aiyaa, satu kelas gelak pasal kejadian tu. 
2nd: 
Then, kejadian masa kat hospital, doktor tengah buat suturing, pada masa sama dia dengan doktor lain tengah sembang pasal this pinggan mangkuk cap Zebra. Then tetibe, dia minta saya p ke staff nurses dan minta carikan sumthing z**** splint. Saya tak berapa dengar actually, besides he's wearing a mask at dat time, then I said Ok doc! though tak berapa pasti hape benda yang dia nak. Terus pergi ke staff nurse then saya end up mintak Zebra Splint. Staff nurse pun naik heran lah so dia pun gi tanya semula, actually its Zimmer Splint not Zebra Splint! Aisey..doktor2 tu semua pakat gelak..malu kawe, sumpah malu sangat kat doktor hensem tu..:(
3rd:
Kejadian masa dekat Rumah Perlindungan PRIHATIN, Bachok. Sebuah pertubuhan untuk pesakit-pesakit terutama ibu2 tunggal yang +ve HIV & AIDS.
Ok,  kami buat focused peer group discussion, then next buat refleksi, I was selected to talk sumthing about them, so bangun lah bagi sedikit sebanyak cerita dan perkongsian pendapat, rasa sedih plus excited bercerita ni, berkobar2 semangat then tetiba tersasul cakap pulak " ....perjalanan masih hidup, hidup perlu diteruskan, anak2 kecik lagi....."
Terus, pengerusi majlis betulkan, " kejap dik, salah tu,..perjalanan masih panjang, hidup perlu diteruskan..."
Adei mak! malu kot tergelak semua orang dalam rumah tu, pengerusi cakap " takpe dik saya faham perasaan orang yang excited bila bercakap ni, takpe bagus2.." ( then dia gelak kuat2, ceyh! ) Ahaha, tapi it was so funny, tergelak2 saya masa nak sambung ucapan seterusnya..

Then macam2 lah lagi tersasul contohnya selipar jadi sepilar, keropok jadi keporok, dan apa2 lagi lah yang merepek meraban macam orang tak betul.
Ahaha..
Hmm..apa2 pun saya seorang yang normal, sihat walafiat, saya mengamalkan gaya hidup yang sihat, saya tidak merokok, saya tidak ambil dadah.! 
Yes!
Pish!










p/s: Saya jugak pernah tersasul  cakap saya sukakan seseorang tu,.. ceyh, really stupid mistake I've made, and rasa menyesal sangat sampai sikalang..haishh! 


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...