Friday, June 17, 2011

Note for a 'Friend'

Last night I’ve received a text-message from  unknown person. Saying how sorry she was, n begging me from stop hating her. I was thinking to myself, I’m not hating anyone for this moment in fact that girl, I’ve  already forgive her for all the damages she done to my life

Hmm, but there’s just something I wanna say to this person;

“ Kawan, kau pernah jadi kawan aku dulu, aku x mintak kau hadir dalam hidup aku pun. Kau datang masa aku susah, kau hulurkan bantuan, aku terima, kita jadi kawan dari saat tu. Kau susah aku tolong, kau ada masalah aku dengar, aku bagi bahu aku ni supaya kau boleh alirkan airmata kau. Tapi semua tak lama, aku dapat tahu rupanya kau nak memperalatkan aku saja. Kau ada agenda tersembunyi kenapa kau kawan dengan aku. Aku tak bodoh. Aku dapat tahu semua tu. Kita come clean. Yah, aku maafkan kau. Sebab bagi aku semua tu hanya kesilapan kau yang kau sendiri tak sedar. Haa memang kita sama-sama tak matang lagi masa tu. Kau banyak kali buat taik kat aku. Aku diam saja in fact aku maafkan kau sambil senyum. Tapi, aku tak boleh tipu betapa terlukanya hati aku ni knowing my best friend back-stabbing me. My own best friend! I’m no fool.

Sekali lagi aku dah lama maafkan kau. Cuma sekarang aku tak nak ambil port langsung pasal life kau. Kau pernah jadi kawan aku dulu, tapi cukup lah sekadar dulu saja. Aku tak nak dah ambil tahu pasal life kau, kau buat lah apa yang membahagia kan hidup kau. Aku tak kisah. Kau bahagia cukup lah buat kau. Dan hidup aku, kau jangan ambil kisah. Aku dah tak da kena mengena dengan kau atau orang sekeliling kau.
Sekali lagi kau jangan lah risau, aku dah lama maafkan kau. Cuma tolong jangan ambil tahu pasal aku dah. Aku dah delete suma memori aku dengan kau, jadi kau jangan ingatkan aku pasal hal dulu. Jangan tanya sekali pun. Aku dah betul-betul tak nak tahu pasal kau. Setiap kali kau hadir semula dalam ingatan aku, it hurts me so bad, so bad that I feel suffocate. Aku Cuma nak muntah kan semula kau. Muntahkan semua. Semua sekali. 

Dear, just move on and please  get  a life, find something to do beside ruin somebody’s life. Look at me, I’ve move on with my own life, I’m happy right now. I hope u doing the same. In fact I actually don’t even give a damn about it. You know what u really taught me something about life and people. Hmm, and one thing that really regret me the most is that having u as my friend before or even knowing u. Right now, u talking about holding grudge? Gimme a break.. I’ve no feeling towards u, hatred? Haha..what a joke. Just leave me alone. Damage has been done.







p/s: always forgive your enemy but never forget their names..





No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...