Saturday, January 15, 2011

MOONLAN - who..?

Oh na na.. what's my name?
Oh na na.. what's my name?
                 what's my name?
                 what's my name?
(versi Rihanna)

Say my name,
Say my name..
(versi Destiny's Child)

Get it? ( tetiba terngiang-ngiang lagu kat atas tu dalam kepala)
What i'm trying to point out today is..about my name. Yeah, seriously about my name (dengan nada perasannya..) I know you guys mesti wondering what the hek is MOONLAN..?
Is it the Mulan Anime? of course-not! (by any means it just a coincidence)
                                ok saya memang minat gila kat anime Mulan ni

well, moonlan is my name ..(not my real nama atas IC). Ini adalah gabungan antara nama saya dan abah saya. So, tadaa..terbentuklah nama ni.Nama komersial cari makan saya adalah Munira Mazlan ( bukan ejaan sebenar) yang boleh di 'search' kan dalam laman sesewang Facebook berdekatan anda.

My friends call me Moon and some call me Munie. Bercakap mengenai Munie, teringat pulak kejadian dulu masa 1st time saya perkenalkan diri kat sorang kenalan berbangsa India. Bila saya cakap,
 "hai, u can call me Munie."
then, she made this muka ala-ala nak tergelak atau tahan kentut. I was like,
"hey apa kena dengan u ni.?"
rasa macam nak lempang pun ada.. Then she said,
"u tahu tak, Munie is actually nama panggilan untuk kebanyakan lelaki India."
What..? Haha, betul-betul terkejut + nak tergelak =malu sangat.
                                                    haha, now that is funny

And asal bercakap pasal Moon pulak, orang mesti fikir..ok, Moon selalu dikaitkan dengan orang yang gempal ala-ala cute gitu. Ok, 1st saya bukan gempal dan 2nd saya mungkin comel..ahaa, that's right..(perasan).
dan kalau merujuk buku  "Nama-nama Pilihan dalam Islam" pulak, nama saya bermaksud..Yang Bersinar..
Ahaa, i like it!

I hate when people call me Munir. Rasa macam nak baling kasut aja.. Ini sebab bila dengar aja nama 'Munir' terus saya naik hantu (bukan kena rasuk). Sebabnya dulu masa kecik-kecik saya pernah ter 'jatuh hati' kat sorang budak ni dan kebetulannya nama dia Munir. Hensem wei i cakap u.. Kitorang sama-sama belajar kat sekolah arab dulu (zaman kayuh basikal).
Nak dijadikan cerita, dia tak suka kat saya. Dia selalu usik saya dan selalu marah-marah bila orang panggil dia dengan nama Munira. That's why dia macam meluat kat saya.. Huh, save it laa..aku pun meluat kat hang! wuekkk...
                                  haa ini la good example bila Munir VS Munira

Hmm, my name bukan lah se-glamour atau secanggih nama-nama mutakhir sekarang.. Bukan lah macam Aliya Maisara, Mimi Khuzaimah (kawan saya ni tersenarai), Zieana Maya (kawan saya jugak) atau Lisa Surihani.. Nama saya klasik taw.. In fact, semua siblings saya nama klasik. Tak percaya ke,, here's the prove:

  1. Norlailawati (rating: klasik..-NOT!)
  2. Ummi Kalsom (rating: tip top klasik)
  3. Munirah (rating: klasik)
  4. Muhd Ellyas (rating: agak klasik)
  5. Nur Hanum ( rating: paling klasik)
Haha, ni semua gara-gara makcik-makcik kitorang.Diorang lah yang kasi nama-nama kat kami semua. Mak dan Abah follow aja. Nama adik (hanum) saja yang abah kasi, tu pun lepas dia pulun gaduh nak letak nama tu.. Tak tahu kenapa mungkin sebab abah terkenan filem P.Ramlee tajuk Dang Anum kot..hehe
                              oh, hamba ,mengidam makan nangka kepunyaan Raja


Enough lar talking about my name..Nanti korang naik muntah hijau pulak asyik baca pasal sejarah nama saya ni..But, i do think my name is cool what..(sorry can't help it =P ).. period!



p/s: saya guna bahasa rojak nih..baru 1Malaysia..iye dak..?! haha




1 comment:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...