Tuesday, July 19, 2011

Kenapa...Kenapa...kenapa....!!

Hari ni memang hari memalukan bagi saya.
Kelakar jugak kalau diingat kembali.. Haha
Yah, as usual kelas mula 8 am, hari ni pulak kena duduk row paling depan sekali menghadap meja lecturer.
Sangat depan sampai kalau saya accidently terkentut pun dia boleh dengar. Hehe
Ok.
 Kelas mula, semangat je belajar, full concentration, notes diambil, responds bagus, pain score O/10.
10am,
 tea-break. Malas nak balik bilik terus lepak dalam kelas chit chating.
10.30am,
Kelas bersambung, blablabla lecturer mengajar kat depan.
Datang satu aura, sangap. Secara tiba-tiba, emm nak kata semalam tido awal, tapi kenapa ni mengantuk..?
Fuhh kuat kan semangat, ke depan kan badan, menongkat dagu atas meja, then suddenly...
Off
zzzzzzz
Terdengar orang panggil nama, " munira, munira.."
Tersentap. Terjaga. Maigad saya tertidur. Tapi baru pejamkan mata, rasanya baru 1min.
~ Mesti lah dia perasan dah aku dok depan batang idung dia, aiyaaa...! ~
Lec cakap " aii tido ye awak, dah pergi toilet cuci muka.."
Sumpah, malu!! Arghh, tak sengaja tertidur. Sobsob..
Hanya mampu tersengih macam kerang busuk kat lec. Bangun dengan semangat sambil buat stretching depan class.. Haha saya jadi class clown sekejap sambil digelakkan membe-membe. ( saja nak cover malu! )
=P

2pm
Another class, same lecturer. Same subject. BORING....
Tapi walaupun sangat bosan, kali ni saya langsung tak mengantuk.
Betul, sumpah. Entah tapi kenapa tah mungkin saya dah jadi sasaran lec tu.
Baru ja tunduk sikit sebab nak catit notes terus dia cakap;
" haa munira kenapa mata kecik tu, awak mengantuk ye, "
Hei bila masa saya ngantuk ni..??
Ada ka patut dia kata,  " Tu saya nampak mata awak kecik aje, selalu tido lah awak ni.. lain kali bukak mata luas-luas sikit. "
Ada ka patut dia salahkan mata saya yang kecik ni..? Mata saya memang macam ni, kecik, saya tak mengantuk...Huaaa tolong lah faham, SAYA TAK MENGANTUK PUN.....
Kenapa saya jadi mangsa keadaan ni..
Oh dunia....Kenapa begitu kejam....Oh tidak....!!
Because of dat, saya jadi target untuk hari ni. Apa-apa sikit semua saya yang kena jawab, soalan semua tala kat muka ni aja..
Aiyaa...

Moral of the story: Next time, pakai je make up mata besar ala Lady Gaga. Selamat.











p/s: hai tak kan tangkap gambar nampak gigi pun salah..? apa masalah ni..






No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...