Saturday, July 9, 2011

kiut cangat

Pejam celik pejam celik dah masuk seminggu saya kat tempat baru nih.
Kolej baru, hostel baru, roomates baru, emm apa lagi baru tah.
Yang penting dapat semangat baru, attitude pun da baru da.
Seriously, its been a hell of a week. So much things going on.
Tak tahu nak start cite dari mane, ada sedih, ada gembira and ada manic. Haha.
Hmm, finally after dok lama kat atas awan macam dalam kerajaan Ayah Pin tu, at last saya jatuh balik kat atas bumi ni. Jatuh segelepuk pulak tu, tersembam muka dulu, auch sakit gile rasa.
Tersentak, tersedar saya dari lamunan, but apa-apa pun selama ni kan dok asyik finger crossed aje bila dalam soal hati dan perasaan ni,  sekarang tak cross finger da, tapi middle finger aku kasi! Take that.
( uish maaf tak sengaja hehe )
Dalam tengah bersedih tu, saya bersyukur sangat sebab banyak insan sekeliling yang ada, teman, dengar, dan bagi bahu diorang yang tough-tough tu.
As a saying goes, “ a friend in need is a friend indeed! “
Howyeh!!
Teringat satu kejadian bila saya dah tak da tempat to turn to, saya rasa sangat down dan rasa macam I’m such a loser, kawan jugak lah yang calm me down, beri semangat, and dia jugak lah yang beri semangat baru kat saya.
Rasa macam new re-born, dapat satu energy yang emm…you know yang emm…emmm… whatever, ahaha!

Then, satu kejadian yang manic!
Setelah dok hostel baru beberapa hari, tup tup one night baru terperasan yang there’s something missing, not only my girlish side hilang tapi ada satu benda yang sangat bapak penting hilang gak..
KOTAK BUKU AKU HILANG WEI……!!
Maigad..kelam kabut serabut alam rasa. Bayangkan dalam  banyak-banyak kotak, kotak buku teks jugak yang hilang.Kotak yang ada buku anatomy and physiology, medical-surgical, pharmacology, gynaecology, paediatrics, etc..etc..costs nearly half thousand ringgit…!
Ya Allah, kenapa perlu ini berlaku, oh dunia kenapa begitu kejam…??
( ok, over acting di situ )
Itu lah bila otak serabut, emosi berkeceramuk, jiwa kacau, jadi macam tu lah. Haha, see saya still boleh gelak walaupun dah jadi worst case scenario macam ni..
Ada sorang hamba Allah ni sangat bermurah hati, huish ni nak promote sikit, baik sungguh hati, caring sungguh saya cakap..haha
Baiknya hati dia nak pinjamkan buku-buku medic dia kat saya, sebab kesian kan saya, awww kiut cangat awak… hehe
Tapi Tuhan masih sayangkan saya, after berhempas pulas mencari si kotak yang hilang tu, finally jumpa jugak. Alhamdulillah..
Tergelak aje sorang-sorang memikirkan ke’clumcy’an saya. Moral of the story: jangan sesekali let emotion takes control of your life.
Or else, end up macam saya lah. JIWA KACAU
Hmm, right now da boleh bernafas macam biasa, saya da re-born, saya da rasa life is so precious sangat sampai macam nak lompat dari balkoni sebab overjoyed! Haha
Oh by the way, saya da rombak most of my playlist. Da tak main lagu-lagu love songs ni, sekarang kembali semula ke zaman sekolah, layan grunge music, rock!
I LOVE YOU DAVE GHROL….!!!!!!!!
Howyeh, take that! Peace ya’ll…!







p/s : James, still I LOVE YOU TOO...( saya sangat tamak, haha )




No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...