Saturday, December 31, 2011

"..You Can't Turn Back The Clock, But You Can Wind It Up Again.."

As-Salam..

Counting down.
Tahun 2011 bakal mengundur dan tahun baru 2012 bakal menjelang tiba.
Wah tetiba ayat puisi pulak. Hmm teringat pulak fenomena tahun 2012, katanya bakal kiamat mengikut kalendar puak orang asli Maya..?
Well, I have no further comment on that, but I do think people termasuklah aku sendiri perlu bersedia for any probability.
Hidup memang singkat setiap hari Malaikat Maut akan memandang kita, menyapa kita, melihat keadaan kita di dunia ini. Adakah semasa dia memandang kita, kita sedang bergelak ketawa, atau sedang mempersiap sediakan diri bila disapa si Israil.
Belum cukup, itulah jawapannya.

Nevertheless, tahun 2011 memang meninggalkan banyak kenangan bagi setiap orang kan..?
Masa pantas berlalu meninggalkan kita. Banyak sungguh kenangan yang manis2, dan sikit masam2.. Ada semua perisa baru best, spice up our life a bit.. Hehe..

Sepanjang tahun 2011 ni lah aku menyarungkan calit biru, calit polis katanya.. Ahaha..
Sem3 belajar Obstetric & Gynaecology.
Masuk wad ONG 1st time pegang baby, terketar2 wei. Takut terjatuh kang anak orang kot, jenuh nak menjawabnye.
Masa tu jugak laa aku tengah angau.. Haha.. Gatal ya hang Moon.


Kenangan manis dengan kengkawan dan juga dengan sesapa aja lah yang sewaktu dengannya..ahaha
Memang best lah dengan dari kolej kita buat English night hari sukan kolej, then pergi girls day out kat Bukit Kluang, then piknik kat USM, dan macam2 lagi lah.. Tak teringat pulak..hehe










Sem3, sem yang paling aku honeymoon gile lah.
Ahaha sem yang rileks, tak banyak hectic. 
Sem aku 'terjatuh' dan aku 'bangun' semula..
Yah aku sorang yang kuat, howyeah!!

Masuk sem4 mmg enjoy lah dengan komuniti.
Best, plus I get new spirit, new kick start.
Tho masuk awal sem tu keadaan aku teruk sangat, emosi tak menentu, then apa lagi hormon tak seimbang lah.
Muka naik jerawat banyak, badan kurus lah hai entah apa2 aje.. Dengar macam teruk aja tapi sebenarnya tak dak menda sangat pun, kehidupan diteruskan macam biasa. Buat rileks, tenang2 macam biasa.
Kawan2 selalu togather kan so nah, no sweat.. :)














Thank you 2011.
2011 banyak mengajar aku, terima kasih kerana diberi kekuatan menempuhi semua perkara.
I believe that things happen for a reason.
Don't you think so..?
Terima kasih jugak atas segala-galanya.
Atas perkenalan kita, awak.. :)
I do enjoy it.
I'm just hoping that, 2012 bakal memberi satu kenangan yang lebih manis2 macam kurma, emm manisnye...kurma ini. Ahaha
And kenangan2 manis semasa 2011, akan aku cherish every single moments..
Because wiseman said; 

"..Life is short, break the rules, forgive quickly, love truly, laugh uncontrollably, and never regret anything that made you smile.." 

So, I'll keep on smiling lar brader..
Oh berat rasanya nak say Goodbye dekat 2011. Alamak macam nak nangis pulak sekarang. Adoyai..
Sebab terlalu banyak benda yang mempunyai alasan kenapa aku perlu senyum dan nangis, maybe. 
I believe that 2012 akan menjadi satu titik permulaan bagi a new and different me. 
Its gonna be a whole different story. Rasanya aku perlu look forward aja lepas ni dan abaikan apa yang pernah terjadi suatu ketika dulu. 
I'm gonna change everything as I could, InsyaAllah. 
I'll try, at least.
I wish I could be, think and act like a matured person after this.
I'm not gonna be your kitty kitty anymore, and I'm not gonna be such a crying baby anymore.
But, I'll be your gelong girl, still. I am what I am. I can't change that for sure laa kan.
:)
Haa lepas ni naik pangkat dah, calit berubah warna, merah woo.. Jadi akak senior, plus naik pangkat jadi Puan Pengerusi bagi Majlis Perwakilan Pelajar KKNC. Wow lagi lah besar tanggungjawab nak memikulnya tu..
Btw, AA said I look great in red.. Howyeah.. Iya ke?


Amacam, hensem tak..? ahaha..

Ok dah enough laa dok buat new year punya post.
Hanya nak mendoakan semua akan berjalan lancar di tahun yang baru ini, semoga segala urusan aku di dunia dan akhirat dipermudahkan oleh Allah SWT.
Aku akan cuba menjadi lebih baik dan memperbaiki segala kelemahan diri ini. Tolong bimbing aku ke jalan yang benar, bukan highway ya..ahaha
InsyaAllah.



"... Its a new beginning of thoughts, of words, of actions. 
Its a new sunrise of hope, of prosperity, of happiness. 
Its a new day of energy, of strength, of ideas.
 Its a bunch of whole new things of prayers, of friends and of love.
Wishing you a Happy New Year 2012 that fills up your life with loads of love.. :) "




Mulakan segalanya dengan;

" Bismillahirrohmanirrohim "





















p/s : masih sedih.. I'm gonna miss everything and everyone in 2011. :'(



1 comment:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...