Tuesday, April 17, 2012

Alhamdulillah

As-Salam.. 

Pagi yang indah. :)
Alhamdulillah masih bernafas, masih diberi kekuatan, masih bertenaga, masih boleh menggerakkan tubuh badan, masih boleh tersenyum. Alhamdulillah. 
Takziah kepada Arwah Mohd Amirul, adik kepada sahabatku Noor Azian, berita ni saya terima semalam, sangat2 lah mengejutkan, perasaan bercampur baur, moga Azian dan family cekal bersabar menerima pemergiaan arwah, dan saya hanya mampu meyedekahkan bacaan Yassin dan Al-Fatihah dengan harapan roh arwah dapat bersemadi dengan aman dan diampunkan dosa-dosanya.
Dah hampir tiga tahun jugak abah terselamat dari kemalangan yang lepas, tahun 2009 yang suram bagi kami sekeluarga, macam2 ujian yang diterima satu keluarga, kemalangan yang hampir meragut nyawa abah, keadaan kritikal. Namun syukur Alhamdulillah abah selamat, meskipun keadaannya tak sama seperti dulu. Banyak benda sudah berubah, keadaan takkan sama macam dulu lagi. 
Namun harus diakui, ada hikmah di sebalik yang berlaku, banyak benda dah berubah, abah dah berubah, in fact satu family dah berubah, ikatan antara kami bertambah erat, Alhamdulillah atas semua ujian ini Ya Allah.
Alhamdulillah.
:')














p/s : Andai mereka tahu.. 





3 comments:

  1. Rasulullah Sallahu ‘Alaihi Wasallam berkata kepada al-A-syaj Abdul Qays; “Sesungguhnya pada dirimu terdapat dua perkara yang dicintai oleh Allah, iaitu kesabaran serta lemah lembut.”

    ReplyDelete
    Replies
    1. tenkiu fis,..dari mula smpai skrg, tenkiu jgak my mlawat abah dulu kt hosp.. really appreciate it.. :)

      Delete
  2. Al-Qur’an Surat Alam Nasyrah 5-6 : “Karena sesungguhnya setelah kesulitan itu ada kemudahan; sesungguhnya setelah kesulitan itu ada kemudahan”.

    Ayat tersebut menjadi inspirasi kita dikala kesulitan datang menghadang,, Sabar dan iklas kuncinya,,

    Sudah lama tak berkunjung kemari,, Semakin bagus saja blog-nya,,
    Btw, sedikit saram, pada postingan home diberi read more agar tidak berat,,

    Ini tutorialnya :
    http://siradel.blogspot.com/2010/08/cara-membuat-read-more-di-blog.html

    Salam sukses slalu Munira Mazlan,,
    Semoga kita slalu diberi perlindungan oleh Allah Adza Wajaala,, Amin,,

    Wassalam ;)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...